d

The Point Newsletter

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error.

Follow Point

Begin typing your search above and press return to search. Press Esc to cancel.

Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta RH, pomiče granice zdravstvenog turizma – „Neka bude zdravo! Neka bude zeleno! Neka bude digitalno!“

Š

to snovi znaju o granicama?, govore mnoge izreke. Naše sugovornice u okviru teme “Žene koje pomiču granice zdravstvene industrije” za Health Hub, ne poznaju ograničenja u inovativnom načinu razmišljanja, povezivanju ljudi, modernim nacionalnim strategijama ili digitalnoj transformaciji! Upoznajte žene koje pomiču granice u zdravstvenoj industriji, od zdravstvenog turizma do eHealth-a! Uistinu su pravo nadahnuće unutar svojih timova i široke javnosti!

 

 

Izv. prof. dr. sc. Nikolina Brnjac

Ministrica turizma i sporta RH

 

„Neka bude zdravo! Neka bude zeleno! Neka bude digitalno!“

 

 

 

  • Koliko je važno biti inovativan prilikom pokretanja novih projekata?

Mislim da je inovativnost u poslovanju uvijek važna, ona doprinosi autentičnosti te vas u konačnici ističe od drugih. Za većinu novih projekata koje smo u posljednjih godinu dana pokrenuli u sektorima turizma i sporta prije svega nam je bila potrebna inovativnost s obzirom da su realizirana u kontekstu pandemije.

 

 

  • Kako ste uspjeli spojiti Vaše područje rada sa svojim stilom upravljanja, osobnom kreativnošću i idejama, da biste napravili pomake u zdravstvu/zdravstvenoj industriji?

Uvijek sam otvorena za dobre ideje. Volim učiti, volim raditi u timu, o svim konstruktivnim idejama volim raspraviti sa svojim užim timom i na temelju otvorene rasprave odlučiti o smjeru.

Nije novost da je zdravstveni turizam  isplativ turistički proizvod, niti da je Hrvatska već prije stotinjak godina postala odredište zdravstvenog turizma. U međuvremenu smo možda malo zanemarili naše izvrsne predispozicije za ovaj oblik turizma, ali svakako je došlo vrijeme da mu se više posvetimo.

Zdravstveni turizam smatram jednim od generatora razvoja cjelogodišnjeg turizma u Hrvatskoj, stoga ćemo ga ojačati, snažnije brendirati i pozicionirati se, kao destinacija zdravlja.

Hrvatska je dobila nagradu “ITB Medical Tourism Destination Award” na Svjetskoj turističkoj burzi ITB Berlin, što govori da smo već prepoznati kao destinacija koja pruža inovativne i održive usluge medicinskog turizma, zbog čega nas godišnje posjeti više od 250 tisuća turista. Potrošnja gostiju u zdravstvenom turizmu značajno je veća nego u ostalim posebnim oblicima turizma.

Posebno je važna činjenica da u predstojećem razdoblju imamo priliku usmjeriti europska sredstva u razvoj zdravstvenog turizma u Hrvatskoj. Upravo je zdravstveni turizam okosnica oko koje planiramo graditi održivi turizam i koja može biti pokretač cijele destinacije. Na obali razvoj zdravstvenog turizma vidimo kroz klimatsko-zračne terme i thallaso terapiju s ciljem revitalizacije kapaciteta i razvoja najprestižnijeg i financijski isplativijeg oblika turizma, dok se na kontinentu vodimo idejom razvoja termalnih rivijera gdje se uz terme nadovezuje razvoj cijele turističke regije.

 

 

 

 

  • Koliko nam digitalizacija pomaže u pomicanju granica osobnog i profesionalnog života?

Čini se da je najvidljivija promjena u pomicanju granica kako u osobnom tako i u poslovnom životu, a u kontekstu pandemije, upravo ubrzana digitalizacija. Hrvatska je već prepoznala potrebu za digitalizacijom turizma. Ministarstvo turizma i sporta je započelo digitalizaciju s ciljem unaprjeđenja i olakšavanja korištenja usluga i poslovanje vezano uz turističku djelatnost kroz projekt – Hrvatski digitalni turizam (HDT) financiran europskim sredstvima , kojem je cilj značajno unaprijediti i. Kroz projekt Hrvatskog digitalnog turizama razvit će se i turističko informacijski portal i mobilna aplikacija za promociju hrvatskog turizma Croatia.hr, platforma koja pruža turističke informacije o Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji. Projektom će se uspostaviti i središnji registar za ugostiteljsku djelatnost i usluge u turizmu i e-usluge koje će poduzetnicima olakšati pokretanje poslovanja i komunikaciju vezano uz ishođenje potrebnih rješenja i ostvarivanje prava.

Digitalizacija, se pokazala i jako korisna u vrijeme pandemije  pa je contactless i touchless iskustvo boravka u hotelima i kampovima postalo jako važno. Izmijenjeni obrazac s preferiranim online rezervacijama smještaja, last minute rezervacijama,  vjerojatno će ostati i nakon pandemije. Naši dionici u turizmu su se uistinu brzo prilagodili na nove trendove koji se oslanjaju na digitalne tehnologije, a ponudili su svoje usluge i potpuno novom segmentu gostiju – takozvanim digitalnim nomadima u vidu, primjerice, najma hotelskih soba kao radnih prostora s dodatnim uslugama poput kvalitetne wi-fi mreže, korištenja konferencijskih sala i slično.

Postoji još dosta prostora za inovativna digitalna rješenja u turizmu, posebno kada govorimo o prikupljanju i analizi podataka te BI sustavima koji su temelj planiranja, upravljanju turističkim tokovima u najopterećenijim destinacijama, kao i o virtualnoj stvarnosti koja je novo iskustvo i doživljaj destinacije. Sve su to  smjerovi digitalizacije na kojima planiramo raditi.

 

 

 

 

  • Kako je biti žena vizionarka u Hrvatskoj?

Ne bih sebe nazvala vizionarkom, iako je to laskava titula. Mislim da je bitno stalno razmišljati o konkretnim poboljšanjima koja utječu na kvalitetu života, težiti nekom pozitivnom cilju imati oko sebe dobar tim ljudi, i onda vizije ne nedostaje.

 

 

 

 

 

PRELISTAJTE DIGITALNO PREMIJERNO IZDANJE HEALTH HUB MAGAZINA //