Anastazija Vasileva Pokrajac (Belupo): Od poticanja farmaceutske proizvodnje i ulaganja u stratešku neovisnost države i regije do zdravstvenog prosvjećivanja Generacije Z
nastazija Vasileva Pokrajac, direktorica tržišta Adria regije u Belupu, za Health Hub je na nedavnom Trend Report Brunchu istaknula važnost samoskrbi i domaće farmaceutske industrije: “Jačanjem svijesti o samoliječenju i prevenciji rasterećujemo zdravstveni sustav, a poticanjem domaće proizvodnje lijekova jačamo otpornost države na globalne krize. Važno je imati širu sliku gledanja na generičku industriju u trenutku kada se zbog stalnog pritiska na sniženje cijena prestaju diljem svijeta proizvoditi neki esencijalni lijekovi zbog neodrživosti proizvodnje (npr. neki antibiotici, antikoagulansi, lijekovi za snižavanje šećera itd.). Važno je osigurati zajedničku viziju i struke i zdravstvene administracije i zdravstvene industrije, da svi zajednički radimo na izgradnji održivih i otpornih zdravstvenih sustava. S njom smo razgovarali o viziji regionalne farmaceutske industrije …
Kako samoskrb i samoliječenje mogu pridonijeti zdravijim zajednicama i zdravijem planetu, ali ima i višestruke benefite za pojedince, zdravstveni sustav i za gospodarstva? U tome je Belupo već godinama lider, a nedavno je predstavljena i nova linija suplementacije na tragu ove vizije…
Samoskrb i samoliječenje ključni su za izgradnju zdravijih zajednica i održivog zdravstvenog sustava. Kada pojedinci preuzimaju veću odgovornost za svoje zdravlje – pravilnom prehranom, redovitom fizičkom aktivnošću, korištenjem provjerenih dodataka prehrani i odgovornim pristupom lijekovima bez recepta – oni ne samo da unapređuju vlastito zdravlje, već i smanjuju opterećenje zdravstvenih sustava.
Ovo ima višestruke benefite. Za pojedince, to znači bolju kvalitetu života i manje izostanaka s posla zbog bolesti. Za zdravstveni sustav, smanjuje pritisak na liječnike i bolnice, čime se resursi mogu usmjeriti na ozbiljnije zdravstvene probleme.
Gospodarski gledano, zdravija populacija znači i veću produktivnost te manji troškovi liječenja, što pozitivno utječe na cjelokupno gospodarstvo.
Belupo promiče važnost samoskrbi kroz edukaciju, inovacije i dostupnost kvalitetnih proizvoda.
“Svrha Belupa je proizvoditi lijekove visoke kvalitete za svakog pacijenta i pridonosimo međusobnom razumijevanju svih uključenih u odabir optimalne terapije, a vizija Belupa jest biti najpouzdaniji partner na putu ozdravljenja.”
Belupo je prošle godine lansirao novu liniju dodataka prehrani pod nazivom BelVi. Ova inovativna linija razvijena je kako bi zadovoljila potrebe pojedinaca svih dobnih skupina, od djece do odraslih. Četiri proizvoda (BelVi PRO PLUS, BelVi MULTI Q10, BelVi MULTI JUNIOR i BelVi IMMUNO PLUS) predstavljaju sinergiju znanosti i pažljivo odabranih sastojaka, osiguravajući iznimnu funkcionalnost i prilagodbu potrebama modernog potrošača.
Belupo, kao domaća farmaceutska kompanija, ima u fokusu svoje potrošače i brigu o njihovom zdravlju. BelVi je rezultat predanosti Belupa da pruži visoko kvalitetne i učinkovite dodatke prehrani koji podržavaju zdravlje i dobrobit korisnika te im omogućavaju da na jednostavan način brinu o svom zdravlju.
Vjerujemo da su dobro informirani i odgovorni pojedinci temelj zdravijeg društva, a naša je misija podržati ih u tome.
Svrha Belupa je proizvoditi lijekove visoke kvalitete za svakog pacijenta i pridonosimo međusobnom razumijevanju svih uključenih u odabir optimalne terapije, a vizija Belupa jest biti najpouzdaniji partner na putu ozdravljenja.
Žensko zdravlje i muško zdravlje postaju sve važniji kao zasebne tematike, jer je ustanovljeno kako neposvećenost tim temama (ciljano) može utjecati na razbolijevanje i preuranjeni prestanak rada zbog odlaska na bolovanja ili u mirovinu zbog zdravstvenih razloga.
Svjetski gospodarski forum je ponudio neka rješenja kako premostiti jaz u zdravlju žena i osigurati 400 milijardi dolara godišnje za globalno gospodarstvo, a neke od najvažnijih indikacija su povezane s boli, menstrualnim tegobama, migrenama, … Kao kompanija ste dugo posvećeni ovoj tematici i zdravstvenom opismenjavanju građana te vrlo blisko surađujete sa strukom u smislu pomicanja granica znanja te unaprjeđivanja proizvoda…
U Belupu već dugi niz godina prepoznajemo važnost specifičnih zdravstvenih potreba žena i muškaraca te aktivno radimo na njihovoj boljoj osviještenosti i kvalitetnijem zdravstvenom ishodu. Pozivam vas da posjetite našu web stranicu Zdravobudi gdje ćete pronaći niz savjeta na ovu temu… Neposvećenost ovim temama može dovesti do ozbiljnih posljedica – od češćih bolovanja i smanjene radne produktivnosti do ranijeg umirovljenja zbog zdravstvenih problema.
Kao kompanija, kontinuirano ulažemo u zdravstveno opismenjavanje građana, jer vjerujemo da je informiranost prvi korak ka prevenciji i boljoj skrbi. Blisko surađujemo sa stručnjacima iz različitih medicinskih područja kako bismo pomaknuli granice znanja i razvili proizvode koji odgovaraju na stvarne potrebe pacijenata.
Naša nova linija proizvoda također dodatno osnažuje ovu viziju, donoseći ciljane formulacije za podršku ženskom i muškom zdravlju – od nadoknađivanja energije do podrške imunitetu i zdravlju srca.
“Kao kompanija, kontinuirano ulažemo u zdravstveno opismenjavanje građana, jer vjerujemo da je informiranost prvi korak ka prevenciji i boljoj skrbi.
Blisko surađujemo sa stručnjacima iz različitih medicinskih područja kako bismo pomaknuli granice znanja i razvili proizvode koji odgovaraju na stvarne potrebe pacijenata.”
Pandemija je pokazala važnost domaće farmaceutske industrije, posebice u doba nestašica lijekova. Koliko je važno poticati domaću farmaceutsku industriju da omogući državi i regiji spremnost na krize u slučaju budućih situacija?
Koliko je važno imati širu sliku gledanja na generičku industriju u trenutku kada se zbog stalnog pritiska na sniženje cijena prestaju diljem svijeta proizvoditi neki esencijalni lijekovi zbog neodrživosti proizvodnje (npr. neki antibiotici, antikoagulansi, lijekovi za snižavanje šećera itd.)? Zašto je važno osigurati zajedničku viziju i struke i zdravstvene administracije i zdravstvene industrije, da svi zajednički radimo na izgradnji održivih i otpornih zdravstvenih sustava?
Pandemija je jasno pokazala koliko je važno imati snažnu, otpornu i konkurentnu domaću farmaceutsku industriju. U trenucima globalnih nestašica lijekova, upravo su lokalni proizvođači bili ključni u osiguravanju kontinuirane opskrbe bolnica i ljekarni, čime su doprinijeli stabilnosti zdravstvenog sustava i sigurnosti pacijenata.
Poticati domaću farmaceutsku proizvodnju znači ulagati u stratešku neovisnost države i regije, posebno u kriznim situacijama. Oslanjanje isključivo na uvoz može biti izuzetno rizično, što smo vidjeli kroz probleme u opskrbnim lancima i nagle nestašice osnovnih lijekova.
“Poticati domaću farmaceutsku proizvodnju znači ulagati u stratešku neovisnost države i regije, posebno u kriznim situacijama. Oslanjanje isključivo na uvoz može biti izuzetno rizično, što smo vidjeli kroz probleme u opskrbnim lancima i nagle nestašice osnovnih lijekova.”
Dodatno, farmaceutska industrija nije samo pitanje zdravstva – ona doprinosi i gospodarstvu, otvara radna mjesta, potiče inovacije i jača regionalnu konkurentnost.
Šira slika generičke industrije danas je posebno važna. Zbog konstantnog pritiska na snižavanje cijena lijekova, svjedočimo situaciji u kojoj se proizvodnja nekih esencijalnih lijekova, poput antibiotika, antikoagulanasa i lijekova za regulaciju šećera, postupno gasi jer više nije ekonomski održiva. To predstavlja ozbiljan globalni izazov koji zahtijeva sustavno rješenje.
Generički lijekovi čine temelj zdravstvenih sustava, omogućujući široku dostupnost terapija po prihvatljivim cijenama, ali njihova proizvodnja mora ostati održiva kako bi se osigurala dugoročna sigurnost opskrbe.
Ključno je da struka, zdravstveni sustav i farmaceutska industrija rade zajedno na uspostavi održivih i otpornih zdravstvenih sustava. Potrebna je strateška suradnja koja će osigurati
“U pokušaju približavanja generaciji Z (rođeni 1995.-2012.), shvatili smo da ne možemo samo ‘pričati o proizvodima’, već moramo pričati o životu – o vrijednostima, mentalnom zdravlju, balansiranju obaveza, prevenciji, autentičnosti. To su teme koje oni žele čuti, i tu se otvara prostor za brend poput Belupa da bude podrška, a ne samo proizvođač. Kao i svemu, ključ je u osluškivanju …”
Kao brend, Belupo ima sreću i odgovornost što ga percipiraju kao pouzdanog i prisutnog ‘već generacijama’. No upravo ta pozicija nas tjera da stalno preispitujemo: kako zadržati autentičnost, a istovremeno biti relevantni? Jer ono što kod jedne generacije izaziva povjerenje – recimo stručnost, stabilnost, tradicija – kod druge može izazvati dojam distance ili čak zastarjelosti.
Kod mlađih generacija, važno je pričati jezikom koji im je blizak – digitalnim kanalima, jednostavno, brzo, transparentno, empatično. No to ne znači banalizirati sadržaj – zdravlje mora ostati ozbiljna tema, ali obrađena na njima prihvatljiv način. S druge strane, starijim generacijama treba omogućiti informaciju u formi i ritmu koji im odgovara, i tu i dalje veliku ulogu imaju farmaceuti, liječnici i klasični mediji.
Naravno da smo u nekom trenutku osjetili taj ‘zid’. Recimo, u pokušaju približavanja generaciji Z (rođeni 1995.-2012.), shvatili smo da ne možemo samo ‘pričati o proizvodima’, već moramo pričati o životu – o vrijednostima, mentalnom zdravlju, balansiranju obaveza, prevenciji, autentičnosti. To su teme koje oni žele čuti, i tu se otvara prostor za brend poput Belupa da bude podrška, a ne samo proizvođač. Kao i svemu, ključ je u slušanju.
Što se pak tiče Milenijalaca (rođeni 1980.-1994.), ova populacija je već dovoljno odrasla da aktivno sudjeluje na tržištu kao potrošači i kao radnici. Kao generacija, sigurni su i sebe i svoje vrijednosti, jasno izražavaju svoje mišljenje, tolerantniji su od prijašnjih generacija po stavovima prema različitostima—rasnim, spolnim, narodnosnim—te imaju tendenciju zastupati prava onih u manjini te osjećaju socijalnu odgovornost.
Milenijalci su generacija s najviše visokoobrazovanih pojedinaca. Značajan dio vremena provode u korištenju društvenih medija i interneta zbog čega su naviknuti na stalnu dostupnost velike količine informacija i preopterećenje istima. Oni su spremni naučiti nove informacije bilo gdje i bilo kada, najviše vrednujući mogućnost konstantnog pristupa informacijama koje im Internet pruža. Bitna im je neovisnost razmišljanja i života, no za neke odluke traže preporuke prijatelja i obitelji ili online recenzije koje smatraju najčešće iskrenim odrazom iskustva kupca s proizvodom ili uslugom.
Milenijalci na zdravlje ne gledaju kao na odsustvo bolesti, kako je bilo ustaljeno prijašnjih generacija, već kao na optimalnu funkciju mentalnog i fizičkog aspekta života. Zdravlje najčešće povezuju s pojmovima sreće i fizičke kondicije, koje ističu kao životne prioritete. Ova generacija mnogo razmišlja i informira se općenito o kroničnim oboljenjima današnje populacije kako bi se pravovremeno pokušala zaštititi. Kada se suoče sa zdravstvenim problemima, radije se okreću lijekovima koje mogu dobiti bez recepta i prirodnim pripravcima.
Mladi Milenijalne generacije više vjeruju online izvorima i neformalnim izvorima informacija i savjeta u vezi svog zdravlja nego stručnjacima iz područja zdravstva. Milenijalci gotovo isključivo informacije traže na internetu. Prisutnost na društvenim mrežama prilika je za otvaranje dijaloga s ovom generacijom.